اخبار و مقالات

صادرات فله‌ای پسته ایران به امارات/ بسته‌ بندی پسته ایرانی در دبی و ترانزیت آن به اروپا
تاریخ انتشار : 1395/5/13 ساعت 17:01:30
صادرات  فله‌ای پسته ایران به امارات/ بسته‌ بندی پسته ایرانی در دبی و ترانزیت آن به اروپا




















صادرات فله‌ای پسته ایران به امارات/ بسته‌ بندی پسته ایرانی در دبی و ترانزیت آن به اروپا
تاریخ: 1395/05/04
شماره: 7181
بازدید: 15
صادرات چمدانی و فله‌ای پسته از ایران به مقصد دبی و بسته‌بندی آن در مناطق آزاد جبل‌علی، رأس‌الخمیه و حمریه شارجه به نام امارات به مقصد اروپا و آمریکا شدت گرفته است.
 
دبیرخانه کشاورز کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: صادرات پسته به‌ صورت چمدانی و فله‌ای از ایران به مقصد امارات افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

بهزاد بهزادپور افزود: صادرات پسته در گونی‌های ۵۰ تا ۱۰۰ کیلوگرمی یا کارتن‌های میوه از بندرهای جنوبی کشور به مقصد دبی با استقبال تجار اماراتی روبه‌رو شده است.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر شرکت‌های مختلفی در مناطق آزاد تجاری جبل‌علی دبی و همچنین رأس‌الخمیه و حمریه شارجه تأسیس شده‌اند که اقدام به بسته‌بندی پسته ایران با نام شرکت‌های اماراتی می‌کنند.

بهزادپور خاطرنشان کرد: پسته‌های صادراتی در بسته‌ بندی‌های ۱۰۰، ۲۰۰ تا ۵۰۰ گرمی و یک کیلوگرمی به کشورهای عربی به‌ویژه کشورهای اروپایی و آمریکا صادر می‌شود که می‌تواند در جایگاه اقتصاد ایران اثر مخرب داشته باشد.

کاهش تولید پسته جزئی است

عضو انجمن پسته و کمیته باغبانی استان کرمان در گفت‌وگو اظهار داشت: با وجود رایزنی‌های متفاوتی که از تولید پسته ایران در مقایسه با کشور رقیب ارائه شده، به‌نظر می‌رسد حجم تولید محصول جزئی باشد.

عظیم سلطان‌زاده تصریح کرد: تولید پسته بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن متغیر است و با انضمام پسته انباری سال قبل، حجم تولید پسته قابل عرضه ایران در بازارهای بین‌المللی کمتر از پسته آمریکا نخواهد بود.

وی یادآور شد: به‌نظر می‌رسد حجم برداشت پسته از ۲۷ مردادماه به‌منظور برداشت مغز کال در یزد و سپس راور آغاز شده و از نیمه شهریورماه در سراسر کرمان آغاز می‌شود.
منبع خبر: خبرگزاری ایانا